Yritystarina CorporateStory

Mitä yritystarinalla tarkoitetaan?



Yritystarina on tapa edistää yrityksen viestintää ja markkinointia luovalla tavalla. Luovuus ei tarkoita kertomusten sepittämistä, vaan hyvä yritystarina nojaa aina tosiasioihin. Tarinankerronta on strategista markkinointiviestintää, jonka avulla kerrotaan yrityksestä asiakkaille, sijoittajille, medialle, työntekijöille ja muille kiinnostuneille sidosryhmille.



Tarinoiden avulla voidaan rakentaa pitkäjänteisesti kokonaiskuvaa yrityksestä, sillä tarina palvelee viestinnän ja markkinoinnin välineenä ajattomasti. Liiketoiminnassa tarinoiden avulla voi myös erottautua kilpailijoista. Tarinat eivät ole vain vanhojen aikojen muistelua varten. Uuden yrityksen käynnistämisvaiheessa on hyvä osata kertoa oman yrityksen ja sen tuotteiden tai palveluiden tarinaa.



Yritystarinaan kiteytetään oleellinen asia yrityksestä erilaisiin tarpeisiin. Tarinaa kerrotaan esimerkiksi myynti- ja juhlapuheissa, yritysesittelyissä, verkkoviestinnässä, lehdissä, vuosikertomuksissa, mainoksissa ja ilmoituksissa.

© Yritystarina CorporateStory 2012